onsdag 10 mars 2010

Lycka.

Det är inte något fel i att vilja må bra jämnt. Alla är värda att få vara lyckliga, men innan vi uppnår en lycka vi kan lita på varar är det en del förberedelser vi nog måste arbbeta med. och de är oftast inte glädjande.

När vi haft svåra stunder har vi kanske fallit för frestelsen att skaffa oss oss några timmars lugn och ro och falsk lycka, genom olika missbruk, såsom, sprit, narkotika, sex eller spel.Varje försök, har varit en kortvarig "uppåtkänsla" och vi har, så småningom av erfarenhet förstått att den är kortvarig men inte kunnat hålla oss i från den.

Riktig varaktig lycka uppnår vi inte genom korta stunder av flykt.
Vi behöver inte göra oss förtjänta av lycka. Vi får hjälp

Vi finner lyckan när vi lärt oss att stilla lyssna på vad Gud eller det somliga av oss kallar sin inre röst,

Vi finner lyckan när vi slutar tänka på våra egna problem och i stället ser och hjälper våra medmänniskor.

De flesta av oss måste inse vad lycka egetligen är.- Förståelsen att om jag har ett eget värde, om omgivningen behöver mig, ger lycka, en lycka som får mig att gå vidare även om det känns tungt-

Jag har för avsikt att kämpa för att finna denna lycka under resten av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar