fredag 27 mars 2009

En underbar dag

Vissa dagar blir ibland helt perfekta även om de börjar dåligt med otrevliga telefonsamtal vad gäller så väl arbete som familj.

Jag hade tid över idag. så hunden och jag tog en riktig lång promenad i den strålande solen. Vi spatserade över Polacksbacken och Ulleråker, ner till Fyrisån och sedan längs ån förbi "Studernas", snirklade litet i Stadsparken och skrämde änderna i Svandammen, de fick litet bröd som kompensation. Sedan upp för Slottsbacken och genom kyrkogården, till familjegraven, för att ta bort gravlyktan för den här säsongen.

Jag hade litet dåligt samvete för att hunden var med, men jag rastade henne ju inte, utan höll henne i kort koppel.

Därefter vär det bara en kvart kvar av vår över två timmar långa promenad. Det hela avslutades med kaffe på altan och hunden nosandes i trädgården.

Ibland är det sådana här enkla saker som inte kostar något, som är de verkliga guldkornen i livet och som gör det möjligt att möta de svårigheter som ju alltid kommer.

En total njutning och koncentration på enbart fysiska ting i vår vackra natur och i min vackra stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar