söndag 13 december 2009

Hamas gräver upp kristna döda eftersom de "förorenar" Gazas jord.

Var tredje minut torteras en kristen i den muslimska världen, man räknar med att under år 2009 så har 165.000 kristna lidit martyrdöden.

I Gaza går man ett steg längre, eftersom man har väldigt få kristna kvar där. Hamas anser att de kristna döda förorenar jorden, så alltså gräver man upp de döda på de kristna kyrkogårdarna.

Läs mer här i Jerusalem Posts artikel.

Här i Sverige anser ju migrationsverket, domstolen och regeringen samt media att kristna inte har något att frukta i den muslimska världen och absolut inte är förföljda.

De kistna är just nu den religiösa grupp som förföljs mest.

Tänk efter 165.000 dödade i år!

3 kommentarer:

  1. Kanske något för Aftonbladets kulturredaktion att skriva om...

    SvaraRadera
  2. Egentligen är det ju ganska logiskt. Kristus blev martyr, hur skulle då hans lärjungar kunna bli något annat.

    Jag satt och tittade på krucifixet under 20 minuter igår kväll och frågade mig själv om jag verkligen kan kalla mig kristen som fortfarande inte blivit korsfäst. Jo, det finns ju till och med helgon som levde ganska gott... men ändå.

    Kristus regerar från träet. Det slår mig varje gång jag ber Herrens bön att när man säger "låt ditt rike komma" så kanske man egentligen ber om att få stiga upp på korset varifrån han regerar.

    SvaraRadera
  3. Hej Johan

    Det var en ovanlig tanke om "tillkome Ditt rike", jag förstår den och tankarna om martyrskap.

    Dock anser jag att vi skall "plöja och så" där vi står.

    En gammal läsarsång jag ofta sjunger har en strof som är mycket tänkvärd:

    "får du ej främst i ledet stå, verka Guds verk i det tysta då. Herren som i det fördolda ser, blott efter trohet lön dig ger" (taget ur minnet)

    Glöm inte bort att vi väntar på Guds rike var vi än befinner oss.

    SvaraRadera