tisdag 21 april 2009

Durban II, som väntat...

gav Irans president ett ordentligt rasistiskt hattal som inledning på konferensen.

Det visar ju på åtminstone en sak rasism är det bara när man talar om islam i icke helt berömmande ordalag.

Samt att det absolut inte är rasism att hata judar.

Vilka blir nästa att hata när man utplånat alla judar?

“Först tog de kommunisterna, men jag protesterade inte för jag var inte kommunist.
Sedan tog de judarna, men jag protesterade inte för jag var inte jude.
Därefter tog de fackföreningsmännen. Jag sade ingenting för jag var ju inte fackföreningsman.
Sedan tog de katolikerna, men jag protesterade inte för jag var protestant.
Slutligen kom de för att ta mig, och vid det laget fanns det ingen kvar som kunde protestera.”

Martin Niemöller

Jag har inte så mycket mer att säga förutom att citera Tove Janssons Lilla MY:

Vartenda knytt har rätt att vara ilsket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar