söndag 24 maj 2009

Dopsöndag....

Jag har varit hemma ett tag, gått ut med en sur hunddam som fått vara ensam hemma till sin stora förtret. Så jag har fått muta henne en del så hon nu verkar ha förlåtit mig.

Det viktiga med dagen är i varje fall att nu är Rut Adina upptagen i den kristna gemenskapen.

Det var en underbar Högmässa med Nattvard och som sagt Dop av min sondotter.

Numera så får ju storebrorsor medverka, i detta fall bla hjälpa till att fylla dopfunten.

Jag är så lycklig och glad över alltihop, speciellt att jag har två troende söner och en lika troende svärdotter. Det bådar gott för framtiden.

Dessutom gav de lillflickan min farmors namn Adina. Jag skötte om farmor hemma tills hon dog vid nästan nittioåtta års ålder för snart två år sedan.

Ibland kan glädjen kännas övermäktig. Jag är bara så otroligt lycklig!!!

1 kommentar: