tisdag 26 maj 2009

Religionsdialog????

Det är inte nyttigt för sinnesfriden att söka nyheter på nätet.

De så mänskliga, palestinska muslimerna behandlar ju sina kristna bröder så väl.

Litet rapporter om detta. Telegraph ansåg sig tvingad att skriva om detta som ett sällsynt exempel här

Dock visar det sig att exemplet inte var så sällsynt, läs

Självfallet har detta inte nämnts i svenska media, här sysslar man med det hemska i att en teater i Jerusalem hade vissa problem med stadens myndigheter.

2 kommentarer:

  1. Jag får inte upp den första länken - har du en webbadress?

    INtressant läsning men jag är inte förvånad. I Sverige lider vi av en överdriven vördnad inför islam och vill inte kännas vid att de förtrycker våra kristna bröder och systrar. Det innebär att våra medier rapporterar nyheter på ett politiskt korrekt vis, som har mindre med sanningen att göra än med viljan att vara till lags.

    I Sverige är kristendomen ett monster och islam den goda kraften och alla andra synpunkter avfärdas vanligen som sionistpropaganda eller kristen fundamentalism.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad som hände, jag experimenterar just nu med det här att kunna skicka länkar och tyckte att jag lyckats riktigt bra.

    Här är dock länken utan några försök till att vara duktig.

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/palestinianauthority/5380521/Christian-graves-desecrated-in-the-West-Bank.html

    Jag är personligen ordentligt irriterad, för att inte säga arg, på alla som vägrar att se den etniska rensning av kristna som sker i Betlehem, Jeriko.....

    Dessa kristna kommer ju i många fall verkligen från ursprungsbefolkningen. Judar, samariter, med flera som följde Jesus. Sedan kom naturligtvis fler till under det Östromerska väldet.

    Varför kallas de araber? Jag tvivlar på att det var så där väldigt många muslimska erövrare som konverterade till kristendomen

    SvaraRadera