tisdag 26 maj 2009

Katolsk präst på Heligt Uppdrag...

Det här är en otäck artikel om en man som brinner för sin uppgift som han anser att han inte har mer än fem, sex kanske sju år på sig att fullborda för sedan finns inga vittnen kvar.

Det var inte bara i koncentrationslägren människor avrättades. Fader Patrick Desbois har gjort det till sin uppgift att kunna upplysa världen om vad som hände i Ryssland, Ukraina, Vitryssland, Ossetien... när nazisternas dödsskvadroner drog fram.

Han anser det viktigt att Kadish kan läsas över de judiska offren och att romer och andra också skall vigas till sista vilan.

Läs mer här

Det finns eldsjälar och det skall vi tacka Gud för!

3 kommentarer:

  1. Ja, du har rätt - sådana här människor är så oerhört viktiga!

    SvaraRadera
  2. Nazisterna planerade ju att när det väl "lyckats" med judarna, så skulle de ta itu med slaverna. När de allierade tog koncentrationslägrena, så fann man där tillräckligt med zyklon b för att ta död på flera tiomiljontals människor slaver.

    SvaraRadera
  3. Omorphia! trevligt att du hittat min nybörjarblogg. Vad gäller det du säger så tänker jag citera Martin Niemöller

    “Först tog de kommunisterna, men jag protesterade inte för jag var inte kommunist.

    Sedan tog de judarna, men jag protesterade inte för jag var inte jude.

    Därefter tog de fackföreningsmännen. Jag sade ingenting för jag var ju inte fackföreningsman.

    Sedan tog de katolikerna, men jag protesterade inte för jag var protestant.

    Slutligen kom de för att ta mig, och vid det laget fanns det ingen kvar som kunde protestera.”

    Slut citat

    Även om det kostade ett otal offrade soldater och andra så var det ett rättfärdigt krig det insåg även kommunisterna trots att de hade o har en hel del blod på händerna och var judehatare.

    Anneli

    SvaraRadera