måndag 6 juli 2009

Kommer Påven att gå Obama till mötes?

Jag har suttit o grubblat på hur påven kommer att bemöta den optimistiske Obama nu vid det stundande besöket.

Vill påven verkligen ha kristenhetens heliga platser underställda muslimerna igen?

Vill han komma överens med ett statsöverhuvud som sänt ett antal "ambassadörer" som samtliga varit för abort?

Dessutom vet jag att den nuvarande påven är en mycket bildad man, även när det gäller förhållandet mellan kristna och muslimer.

Jag har aldrig förstått hans kapitulation, vad det gäller den där föreläsningen han höll om förhållandet mellan kristna och muslimer, som muslimerna blev så förolämpade av. Påven hade absolut ingen anledning att be om ursäkt vare sig som akademiker eller Påve.

Nja jag får nog fortsätta att grubbla över vad kristenhetens störste fåraherde eventuellt tänker, jag tillhör ju inte ens hans flock även om jag råkar vara kristen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar