tisdag 21 juli 2009

Några underbara dagar..

I fredags var jag och hälsade på min äldste son och hans familj. Mina två barbarn lade beslag på mig och hunden.

I söndags var jag återigen där, och trots hotande regn, så tog jag och fyra och ett halvtårige sonsonen en promenad i Stadsskogen, och plockade blåbär och studerade änderna i fågeldammarna, och var bägge två sura på, att vi glömt att ta med oss bröd. Sedan vart det lekplatsen i kanten på skogen, och klängande o klättrande som gjorde att farmor i fråga hade hjärtat i halsgropen hela tiden.

Därifrån är det ungefär fem till sju minuters promenad hem till honom men det tog över en halvtimme eftersom allt skulle undersökas och frågas om.

Föräldrarna var i och för sig tacksamma över att ha fått vara ensamma med åtta månaders lillasyster, men hade inte räknat med att vi skulle vara borta i över fyra timmar under ständigt hotande regn.

Så jag har bara njutit.

Det kommer snart ett upprört inlägg om Jerusalem, så var inte oroliga jag lever och har hälsan trots min sonsons äventyrligheter.

1 kommentar: