måndag 4 januari 2010

Usch, fy hemskt djurplågeri....

...anser min hunddam att det är, att gå ut  den vinterkyla som just nu råder. Det går väl an att springa ut i den snötäckta trädgården och leka mullvad ett tag, och göra det man behöver, men varför får ens underlydande för sig att man skall gå på promenad, och inte kunna springa in när man blir kall om fötterna?

Jag är en helt uppenbar djurplågare, så fort kopplet kommer fram smiter hon under min säng, och när jag, efter mycket om och men, får fram henne, då syns det på henne, att hon säger: "Hörru  jag tänker anmäla dig för djurplågeri",

Vad gör man?

Jag får bära hem henne från en tjugo minuters promenad och hon har tjock underpäls, men kanske kalla fötter. Detta i enbart tio minusgrader, är det femton minus och över, räcker det med trädgården anser jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar