fredag 28 augusti 2009

Sköna timmar i rastgården...

Det har tidvis varit en ganska kvalmig dag. Jag fick för mig att lilla hunddamen och jag skulle göra något kul. Så vi packade oss matsäck, och gick till stora hundgården i Hågadalen, det blåser alltid där, vilket vi behövde idag. Det tar ungefär trekvart att gå dit. Säger jag att det är dit vi är på väg, så brukar det inte bli några långa stopp på vägen trots att vi går genom Stadsskogen.

Väl där så kom vi snabbt ut i den stora delen. Jag vet inte hur stor den är, mitt ögonmått är inte det bästa. Men där finns ett antal träddungar och öppna fält mellan dem. Minst en halvkvadratkilometer skulle jag gissa. Jag får nog lov att kolla upp det där.

Svarta Maja hade kul med kända o okända kompisar och jag trevligt med övriga underlydande medans vi betraktade våra flockledare.

Så småning om blev det kaffe o smörgås o en ivrig liten dam som absolut skulle ha de köttbullar jag lovat henne. För på såna här utflykter skall det inte vara vardagsmat.

Vi var rätt trötta bägge två när vi så småningom kom hem.

Det blev endast en kort promenix i Stadsskogen nu i kväll bara en halvtimme.

Nu sover lilla damen, så jag kanske får något nyttigt gjort.

På söndag är det Stadsskogens dag så då blir det en massa spännande aktiviteter o mycket folk i skogen, plus hundar naturligtvis. Så då tar vi också ledigt o är där några timmar. Det är något att se framemot. Dessutom träffar man ju nästan hela trakten där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar