torsdag 25 juni 2009

Ta dig tid till att vara ensam med Gud.

Alltför många sysslor, människor, ting. Alltför många viktiga sysslor, värdefulla ting, intressanta människor. Det är inte bara trivialiteter som belamrar tillvaron, utan även viktiga saker.

Anne Morrow Lindbergh

Vi behöver umgänget med andra, vi behöver sysselsättning Vi har mycket att ge dem vi möter, och de har mycket att ge oss. Men till slut har vi inte mycket kvar att dela med oss, att ge till andra, om vi försummar de dyrbara stunder av ensamhet, som vi behöver för att få frid och ro i själen.

Att vara ensam, att slippa ifrån sysslorna och tingen, att ha en stund för sig själv då vi samtalar med Gud och söker Hans vägledning, söker den sanna tryggheten, det gör oss bättre på att ta emot det andra människor har att ge oss.

Visst kan andra visa oss Guds budskap Men en stund i ensamhet med Gud gör det lättare
för oss att lyssna till de budskap Gud ger oss genom de vänner och fiender vi möter.




I dag skall jag unna mig en stund för mig själv. Det har jag gjort mig förtjänt av både i dag och alla andra dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar