torsdag 11 juni 2009

En underbar dag.....

Gårdagen var den bästa på flera veckor. Först kom min yngste son hem, med råvaror till gemensam lunch- Han borde bli kock, den killen. Han bjöd på fläskkotletter med grönpepparsås och vi satt länge och pratade om allt mellan himmel och jord.

Mitt i alltihopa ringer hans bror och vill ha sin son hämtad från dagis eftersom vare sig han eller hans fru kommer hem i tid.

Så det blir en trevlig promenad med sonsonen från dagis hem till mig, litet mat åt grabben och sedan lek med hunden i trädgården, det duggregnade hela tiden, vilket också var en njutning med alla dofter som kom fram, jag hade klippt gräsmattan för ett par dagar sedan innan regnvädret kom, så jag var väldigt nöjd med mig själv. Så kom då pappa o hämtade grabben, de hade bråttom hem för att hinna städa innan mamma o halvårsgamla lillasyster kom hem efter en veckas frånvaro.

När lilla hunddamen och jag gick in, för kvällen var hon så trött, att hon somnade direkt, och för en gångs skull inte ville skriva åt mig, så jag fick ha tangentbordet ifred, när jag försökte ta igen de skriverier jag inte haft tid med under dagen.

Det är sådana här dagar man behöver ibland, verkliga andningspauser!

1 kommentar:

  1. Ja, det är så viktigt med andningspauser mitt i en hektiskt vardag - så härligt att kunna njuta av en alldeles vanlig dag! Bara det där med dofterna... Underbart!

    SvaraRadera