torsdag 18 juni 2009

morgontankar...

Allt är så farligt, att ingenting är riktigt skrämmande.
- Gertrude Stein

Livet är fullt av faror, risker och utmaningar. Vi kan antingen frukta dem, eller välkomna dem. Om man är rädd och säger: "jag tar inga risker, jag kan förlora", då kan man heller inte vinna. Välkomnar man faran, risken, utmaningen, då erkänner man att livet består av förluster lika väl som segrar, av glädje såväl som smärta.

Livet bjuder på faror, såväl som belöningar. Vi väljer själva hur vi vill handla. Ibland känner vi oss kanske fångna i en ond cirkel av fruktan. Granskar vi vår egen roll, kanske vi upptäcker att vi försummat att se sansat på saker och ting. Av fruktan att förlora kanske vi går miste om många tillfällen till lycka, tillfredsställelse och glädje.


Jag skall komma ihåg att det står i min makt att själv välja hur jag skall ta emot det som den här dagen bjuder!

2 kommentarer:

  1. Tack jag tar det som ett instämmande,sådana behöver jag, så jag inte vandrar vill.

    SvaraRadera