måndag 23 november 2009

Provsvar om medicinen fungerar o Majas femårsdag

Min lilla hunddam Svarta Maja fyller fem år idag, hon är två och en halvmånad äldre än min sonson.

Idag skall vi få svar på om medicinen hon får verkar. Proverna som gjorde att den sattes in, var så oklara att det inte gick att se om det är cancer eller ej.

Maja har kräkts en hel del men i övrigt varit sitt vanliga pigga energiska jag.

Jag är ordentligt nervös inför besöket hos veterinären i eftermiddag. Vi  sitter båda och försöke njuta av gryningen, Maja verkar lyckas med det, från sitt tillhåll på fönsterbrädan. Hittills ingen främmande hund att skälla ut som gått föbi.

2 kommentarer:

  1. Hur gick det hos veterinären? Hoppas det gick bra.

    SvaraRadera
  2. Det gick nog "både och"!

    Det finns något i blodet som visar på en störning. Nu har vi tagit ytterligare prover.

    Jag är litet skeptisk mot denna nya metod att hitta eventuella farliga tumörer. Fungerar den verkligen?

    Jag har aldrig hört talas om den tidigare, i varje fall inte vad gäller hundar och inte så allmäntäckande som vetrinären påstår att den är.

    Enligt vetrinären så ska den här medicinen hjälpa och hittills verkar inte Maja lida av den, förutom att hon kräks en del.

    Så vi provar! Svullnaden runt tutten har gått ner en del och missfärningen bleknat, men det kan bero på all Inotyol jag kletat på ända sedan jag upptäckte detta för ca en månad sedan.

    Så jag hoppas på det bästa, några knölar har varken jag eller vetrinären kunnat känna.

    SvaraRadera